online group exhibition by USk Penang, USk Penang 10th Anniversary



Carilah yang seluruh dalam yang satu - Latiff Mohidin


"Kata-kata ini benar dalam percarian saya. Sekian
kehidupan, banyak pengajaran hidup agak sukar and
susah, payah dan membingungkan malah ada juga yang
songsang. Keinginan ingin keluar melukis akhirnya
membawa saya kepada USk Penang. Ini yang saya inginkan.
Satu subjek dalam beribu perkara di dunia yang saya akan
pegang dan terus belajar seumur hidup iaitu melukis.
Bersama dengan mereka, saya bertemu ramai lagi para
sketcher yang sama sama ‘gila’ melukis atau sketch
melangkaui dari batasan politik, agama, kaum, bangsa
malah juga secara antarabangsa.


Poskad Sketch bertarikh 8 Julai 2012, Beach St, hasil dari
Georgetown Sketchwalk 2012. Sejak bermula acara lukisan
ini dan banyak lagi acara lukisan serantau Asia, saya
berkata dalam diri, saya tidak berseorangan."


Ps: Poskad Sketch ini ditujukan khas buat Ch’ng Kiah Kiean
dan Khoo Cheang Jin. Terima Kasih Cikgu!

- Marni Zainodin


 MY PENANG
 MY FAVOURITE
 MY SKETCH

online group exhibition by USk Penang,
USk Penang 10th Anniversary

 See Penang one drawing at a time

Comments